Friday 10 August 2012

~:Ungkapan Jiwa Hamba:~



Saat Aku Menangis


Mungkin dia tak perasan yang HATI kita sedih dengan kata-katanyanya..
Mungkin dia tak pernah tahu yang kita SAKIT kerana perlakuannya..
Mungkin dia tak tahu betapa sakitnya HATI yang diteka teki..
Mungkin dia tak tahu di sebalik rahsia yang tersembunyi..
Mungkin dia tak tahu kesusahan dan kesulitan kita demi menjaganya..

Mungkin dia tak tahu macam mana nak jadi yang terbaik buat kita..
Adakah lebih mungkin bila dia tak pernah nak tahu betapa HATI ini menahan dari membenci..

HATI ya HATI..
Ku ingin kau tabah dan kuat walau pelbagai dugaan menimpa.. 
Dia itu SAHABAT dan Teman,,jika bukan kita yang bersabar siapa lagi.. 
Mungkin ada yang membenci tetapi kita menyayangi sahabat itu.. 
Buang segala rasa benci dan sakit demi sahabat..

TEMAN...dia temanku...
Kerana Hati berkata ingat ALLAH.. 
Berteman dengannya semata kerana ALLAH...
YA ALLAH..keranaMU aku masih berdiri teguh walau hati tak mampu menanggung kesedihan ini..
Kerana teman, 
kerana teman dia sahabat....


..Aku Pasti Menanti Hari Yang Cerah Itu..

~Dan takkan mungkin aku membenci dirinya kerana 
kesilapan yang sedikit  itu,,
Andaikan jika dia membuat kesilapan yang lebih besar pun pasti tidakkan aku meninggalkannya,
malah akan ku pimpin semula dirinya.. Semakin ku sayang sahabat yang memerlukanku ...~

1 comment: